Kerékpár vagy motor?

Akikkel naponta találkozok, itt- ott megállítanak, vagy épp odajönnek, ha valahol megállok. És 1000 kérdést tesznek fel: De a lényeg mindig ugyanaz: "most akkor ez kerékpár vagy motor?"
Gyári szettel, gyári beállításokkal ez elméletileg kerékpár.
Mivel úgy van kitalálva, hogy a leadott teljesítménye ne legyen több mint 300W vagyis 0,3Kw. Hiába nagyobb a motor teljesítménye (50cc 1,6Kw, 80cc 2,2Kw) az összhatás kicsi. Például azért, mert a kipufogója fojtott, nincs sebességváltója, nagy a hátsó fogaskereke és karburátor subertűjén a zégergyűrűje oda van rakva ahol még éppen működik. Ezeken lehet javítani, de az már szabályellenes. Mert ugye addig kerékpár a kerékpár mégha elektromos vagy benzines motor is hajtja, aminek leadott teljesítménye maximum 300W :D
Minden további üzemeltetésnél ismerd a KRESZ szabályait, ha közlekedsz vele, és csak saját felelősségre használd.
Fontos: az első és hátsó lámpa valamint a kerekekre szerelt 2-2 darab sárga fényvisszaverő prizma elengedhetetlen. Mivel picit gyorsabban közlekedsz ezzel így az ócska alig látható villogók helyett normális erős lámpák kellenek.
Városban kifejezetten hasznos a visszapillantók tükrök és az irányjelzők. Hogy lásd mi zajlik körülötted és a többi közlekedő (főleg autósok) lássák merre akarsz menni és számíthassanak arra, hogy irányt akarsz változtatni,
De miért? :D A kerékpáros KRESZ ben az van, hogy a karoddal jelezd irányváltási szándékod. Ezt ne próbáld ki sötétben, mert nem látszik mit szeretnél. Másik nagyon jó oka ennek az: Próbálj jelezni úgy, hogy a bal kezeddel a kuplung kart behúzod, a jobb kezeddel fékezel :D Nos?

Megjegyzések